Direct regelen:
Reparatieverzoek
Is er iets stuk in of om uw woning? Lees hieronder wat u moet doen in welke situatie.
Eerste stap is controleren of de kosten voor de reparatie voor uzelf zijn of voor Woonstichting Langedijk. Dit controleert u in het OnderhoudsABC.
Elektrische apparaten kunnen een stroomstoring veroorzaken. Voorkom onnodige kosten en doe de stekkerproef.
Informatie over het gebruik en onderhoud van de mechanische ventilatie ziet u in deze video.
U kunt voor een storing/reparatie zelf contact opnemen met één van onderstaande bedrijven. Dit kan via onderstaande telefoonnummers of via het formulier onder op deze webpagina:
Installaties
- Storingen aan cv-ketel, warmtepomp, sanitair, ventilatie en elektra
Installatiebedrijf Duteco, 0226 - 56 16 16 (24 uur per dag) - Storingen aan stadsverwarming (HVC)
In de HVC Warmtewaaier vindt u meer informatie over stadsverwarming, de apparatuur en wat u zelf kunt doen bij een storing. Is de storing niet zelf op te lossen en zijn er bijvoorbeeld problemen bij de levering van warmte of warm water, bel dan de storingsdienst van HVC, 0800 - 482 36 37 (24 uur per dag) - Rioolverstoppingen
Ontstoppingsspecialist Attent, 06 - 53 29 21 26 (buiten kantooruren alleen voor spoed) - Storingen aan liften
U belt rechtstreeks met het telefoonnummer dat boven de liftdeur staat. - Zonnepanelen
Een storing aan uw zonnepanelen? Kijk eerst bij 'storing omvormer'. Is het probleem nog niet opgelost:- Eengezinswoningen:Toekomst Service, 085 - 2 380 380 (tijdens kantooruren)
- Appartementen: Sunconnect, 085 487 15 80 (tijdens kantooruren)
Bouwkundig
- Bouwkundige reparatieverzoeken
Toekomst Service, 085 - 2 380 380 (tijdens kantooruren) - Buitengesloten eigen woning
Tijdens kantooruren belt u met Toekomst Service, 085 - 2 380 380.
Buiten kantooruren belt u met Lockforce, tel. 023 - 820 02 24 (dit is niet verplicht, u mag ook een ander bedrijf bellen). Wij hebben met Lockforce vaste prijzen voor u afgesproken: overdag € 90, avond en zaterdag € 130, zondag € 150 en 's nachts € 180. Als de buitensluiting is ontstaan door een bouwkundig gebrek aan het slot zelf, dan is de rekening voor Woonstichting Langedijk, in andere gevallen is de rekening voor uzelf. - Glasschade
- Woont u in een appartement op Broekerplein, Keppelsloot, Krab, Lisdodde, Tijmensgroet, Dr. de Witstraat, Zonoord, Platteven of Westerstraat: bel dan De Glaslijn, tel. 0800 - 020 50 50 (24 uur per dag).
- Overige huurders: bel dan Samenwerking Glasverzekering, tel. 0800 - 388 87 22 (24 uur per dag)
Spoed reparaties
Tijdens kantooruren kunt u Woonstichting Langedijk bellen op 0226 - 33 14 70.
Buiten kantooruren belt u met het noodnummer van De Boodschappendienst op 020 - 485 81 35. Zij beoordelen of uw melding inderdaad spoed heeft en geven dit direct door aan het bedrijf dat de reparatie zal gaan uitvoeren. Dit bedrijf neemt binnen een halfuur contact met u op om een afspraak te maken om de storing te verhelpen of de schade te repareren. Deze reparatie zal binnen 2 uur na de melding plaatsvinden.
Reparatieverzoek melden via formulier
U kunt uw reparatieverzoek ook via dit formulier melden: