Duurzaamheidsbeleidsplan

Duurzaam onderweg naar 2050

Om onze woonomgeving voor de volgende generaties leefbaar te houden, staan wij, Woonstichting Langedijk, net als alle andere wooncorporaties in Nederland, aan het begin van een structurele verandering in ‘denken en doen’. Om de wereldwijde opwarming af te remmen moet onze CO2-uitstoot drastisch omlaag. De doelstelling is om in 2050 klimaatneutraal te zijn en alleen nog duurzame en hernieuwbare energie te gebruiken om onze woningen te verwarmen en te voorzien van warm water.

Door de huidige wereldwijde CO2-uitstoot verandert het klimaat en gaat de opwarming van de aarde dusdanig snel dat we dit inmiddels zelf ook merken aan de warmere zomers en hevige regenbuien. Hoewel 2050 nog ver weg lijkt en we de eerste stappen al hebben gezet, blijft een forse versnelling en investering noodzakelijk. In de volgende afbeelding ziet u onze doelstellingen:

Duurzaamheidsbeleidsplan 2024-2028

In het bestand dat u onderaan deze pagina vindt, leest u meer over de plannen om de doelstellingen te behalen.

Op naar een duurzame, zuinige en vooral leefbare woningvoorraad!