Een voormalige huurwoning kopen

Een andere woning van Woonstichting Langedijk kopen

In heel Dijk en Waard bieden wij af en toe eengezinswoningen te koop aan. Wij verkopen zo'n woning om verschillende redenen, bijvoorbeeld om de doorstroming te bevorderen, de wijk gemengder te maken of omdat de opbrengsten nodig zijn voor andere investeringen.

Wat is de situatie?

De huurder heeft zijn huis verlaten. Deze woning staat op de lijst met woningen die verkocht mogen worden, deze opent u hier. Wij hebben deze woning laten taxeren en de verkoopprijs bepaald.

Hoe gaat de verkoop van een woning in zijn werk?

Bent u een huurder van een andere woning van Woonstichting Langedijk of een andere wooncorporatie die actief is in de Gemeente Dijk en Waard, dan krijgt u voorrang bij de verkoop. U heeft dan vier weken de tijd om als eerste te reageren. Dit werkt zo:

Hieronder staan alle woningen die nu te koop staan:

Wilgenlaan 10

1834 GJ, Sint Pancras

115 m2 wonen, 303 m2 perceel, 4 slaapkamers

€ 399.500 k.k.

Ga naar de pagina op Funda

Juliana van Stolbergstraat 33

1723 LB, Noord-Scharwoude

76 m2 wonen, 170 m2 perceel, 3 slaapkamers

€ 289.500 k.k.

Ga naar de pagina op Funda

Deze woningen worden verkocht door Bakker Schoon Makelaardij in Noord-Scharwoude. Op hun website of op Funda kunt u het actuele aanbod van Bakker Schoon Makelaardij vinden.

Heeft u interesse in een woning, neem dan contact op met Bakker Schoon Makelaardij via telefoonnummer 0226-343 455.

Wordt de woning niet binnen vier weken verkocht aan een huurder van een andere woning van Woonstichting Langedijk of een andere wooncorporatie, dan komen andere geïnteresseerden in aanmerking.

Tip:
Kopers van 18 tot 35 jaar hebben eenmalig vrijstellig van overdrachtsbelasting bij aankoop van een woning. Op deze webpagina van de Rijksoverheid leest u hier meer over.